Propunerea tehnică va conține :
1. Prezentarea modului de realizare a lucrărilor (planul propus) care va descrie :
a) abordarea din punct de vedere proces tehnologic (metodologia de execuție) pentru realizarea
lucrărilor;
b) resurse (personal și instalații/echipamente)
c) programul de execuție (diagrama Gantt) pe luni calendaristice, la nivel de categorie de lucrări (deviz),
care să ilustreze succesiunea tehnologică de realizare a lucrărilor, ordinea și derularea în timp a
activităților pe care ofertantul propune să le îndeplinească pentru realizarea lucrărilor, în special:
a. Denumirea lucrărilor
b. Activitățile principale și subactivitățile acestora
c. Evidențierea constrângerilor pentru derularea activităților/lucrărilor într-o succesiune logică și
cronologică, inclusiv prin identificarea drumului critic aferent realizării obiectivului de
investiții/construcției din Contract;
d. Durata/succesiunea activităților și inter-relaționarea lor;
e. Secventierea, derularea în timp si durata testelor, cu evidențierea clara a activităților incluse în
procesele de asigurare, respectiv de control al calității, conform legislației specifice
corespunzătoare obiectului contractului;
f. Punctele cheie de control (jaloane/milestones);
g. Drumul critic și activitățile incluse în acesta;
h. Resursele alocate activităților, incluzând necesarul de personal pe categorii precum și numărul de
utilaje necesare pentru realizarea fiecărei etape principale de lucrări,
i. Rezervele de timp pentru situații neprevăzute,
j. Perioadele cu restricții în execuția unor activități;
k. Orice alte informații considerate relevante în acest scop.
Ofertantul va prezenta cel puțin:
Graficul activităților – anexat Propunerii Tehnice - care va fi realizat în format Gantt pe luni
calendaristice, la nivel de categorie de lucrari cu alocarea de resurse necesare fiecarei
categorii de lucrari trebuie sa ilustreze succesiunea tehnologica de realizare a lucrarilor,
ordinea si derularea in timp a activitatilor pe care ofertantul isi propune sa le
indeplineasca pentru realizarea lucrarilor, in special: - lucrarile permanente si temporare ce
urrneaza sa fie executate, - activitatile de interfatare cu lucrarile existente si operarea acestora,
dupa caz (daca este inclusa asemenea solicitare in caietul de sarcini); - secventierea, derularea in
timp si durata testelor, cu evidentierea clara a activitatilor incluse in procesele de asigurare,
respectiv de control al calitatii, conform legislatiei specifice corespunzatoare obiectului
contractului; - denumirea activitatilor si subactivitatilor aferente, durata acestora, cu
evidentierea punctelor cheie (jaloanele) ln executia contractului; - drumul critic clar identificat in
planificarea activitatilor . Graficul Gantt reprezinta un instrument specific managementului de
proiect care impune claritate, ordine in executarea sarcinilor si o evidenta exacta a desfasurarii
fiecarei actiuni din proiect. Prin prezentarea unui Grafic din care sa rezulte ca a inteles
desfasurarea cronologica a etapelor de executie a proiectului, cu respectarea tehnologiilor si a
procedurilor tehnice d executie proprii, ofertantul va demonstra ca durata de executie este una
realista si va asigura autoritatea contractanta ca termenul de executie va fi respectat intocmai.
Prezentarea unui grafic Gantt care sa nu indeplineasca cerintele impuse va conduce la
declararea ofertei drept neconforma. Ofertantii vor evidentia in grafic perioadele de
intrerupere a lucrarilor datorate friguros sau conditiilor nefavorabile. Graficul se va realiza
tinand cont de urrnatoarele aspecte: - Lucrarea (investitia) se defineste ca o multime de
Page 23 of 36
obiecte , in urma executiei carora aceasta se concretizeaza; - Obiectul se defineste ca o multime
de categorii de lucrari, in urma executiei carora acesta se concretizeaza; Fiecare categorie de
lucrari va fi definita prin activitatile/actiunile, de o durata de executie cu o unitate de masura, o
cantitate corespunzatoare si un numar de materiale, resurse umane, utilaje, echipamente, etc. care
concura la realizarea ei. Intre obiecte/activitatile/actiunile definite se stabilesc prioritatile de
executie care pot fi in una din urmatoarele situatii: Doua obiecte/ categorii de
lucrari/activitati/actiuni pot incepe simultan; Un obiect/ categorie de lucrari/activitate actiune
incepe numai dupa terminarea altui obiect/ categorii de lucrari/activitati/actiuni; Un obiect/
categorie de lucrari/ activitate /actiune incepe dupa o anumita perioada de la inceperea altui
obiecticategorii de lucrari/activitati/actiuni. Pe baza graficului GANTT elaborat, se va prezenta si
analiza drumul critic prin metoda CPM, la nivel de activitati principale din cadrul categoriilor
de lucrari, prezentarea drumului critic aferent. Drumul critic se refera la o succesiune de
activitati ce trebuie completate la timp pentru ca intregul proiect sa fie terminat dupa
program. Daca data finala a proiectului a fost depasita inseamna ca cel putin o activitate
critica nu a fost terminata la timp. Intelegerea succesiunii activitatilor critice este
importanta pentru a sti unde exista flexibilitate in cadrul proiectului. Se prea poate ca o serie de
activitati sa intarzie insa intregul proiect sa fie terminat la timp deoarece activitatile nu erau
critice. Pe de alta parte daca proiectul ramane in urma, atribuirea activitatilor noncritice de
resurse suplimentare nu va contribui la terminarea proiectului inainte de termenul limita. Drumul
critic poate fi calculat numai daca la toate activitatile le-a fost determinata succesiunea. Drumul
critic se bazeaza pe intelegerea succesorilor si predecesorilor fiecarei activitati . Daca activitatile
nu sunt ordonate corect, drumul critic poate fi calculat in mod gresit. In cadrul fiecarui proiect
indiferent de gradul de complexitate intotdeauna exista activitati care pot fi completate sau
executate sau mai tarziu fara a periclita termenul limita al proiectului. Aceasta flexibilitate intre
data cea mai timpurie la care activitatea POATE fi terminata si data cea mai tarzie la care
TREBUIE terminata poarta numele de rezerva de timp. Exista rezerva de timp daca o activitate
are fiexibilitate intre data cea mai timpurie la care activitatea POATE fi inceputa si data cea mai
tarzie la care TREBUIE inceputa. Prin definitie daca o activitate are flexibilitate sau rezerva de
timp asociate termenului de inceput si sfarsit atunci nu face parte din drumul critic. Activitatile
ce nu beneficiaza de flexibilitate la termenele de inceput si de sfarsit nu pot fi terminate mai
devreme deoarece depind de realizarea altei activitati. De asemenea nu pot depasi termenul
limita fara sa provoace intarzieri activitatilor care urmeaza deoarece nici una din acele activitati
nu beneficiaza de flexibilitate sau rezerva de timp la termenele de inceput si sfarsit. Toate aceste
activitati sunt interdependente. Drumul critic contine cea mai lunga succesiune de activitati care
trebute incepute si terminate conform programului. Cu alte cuvinte, este cea mai lunga
succesiune de activitati cu rezerva de timp zero. Daca vreo activitate din cadrul drumul critic
intarzie atunci proiectul va depasi termenul limita (doar daca timpul pierdut poate fi recuperat in
cadrul drumului critic). Se va prezenta si diagrama de tip RETEA, o diagrama de tip PERT si
curba S a obiectivului de investitie. Termenul limita al proiectului se datoreaza drumului critic.
Daca nu ar fi drumul critic, atunci ar exista cel putin rezerva de timp in activitatile prezente pe
drumurile proiectului, de la inceput pana la sfarsit. Daca ar exista rezerva de timp peste tot atunci
ar putea fi eliminat iar proiectul terminat mai devreme.). Graficul Gantt de proiectare si executie
a lucrarilor va fi realizat intr-un program specializat si nu va contine valori.
2. Organizarea Lucrarilor
a) Adecvarea la constrangerile fizice impuse de amplasamentul in cauza:
Ofertantul va demonstra ca oferta sa este adecvata constrangerilor fizice impuse de amplasamentul in cauza, prin elaborarea unei planse care sa prezinte urmatoarele
1. Limitele instalatiilor de proces,
2. Conductele, canalele si camerele principale
3. Cladiri,
4. Zone de depozitare,
5. Accese in santier,
6. Lucrari temporare
Plansa va include dimensiuni si etichete.
b) Aspecte de ordin operational ale lucrarilor existente ce trebuie mentinute (acolo unde este cazul)
Ofertantul va demonstra ca facilitatiile/instalatiile ce trebuie mentinute vor ramane in operare in timp ce Lucrarile propuse se vor afla in executie. Pentru demonstrare, se va utiliza text descriptiv, insotit de planse si/sau diagrame. Planul pentru toate Lucrarile Temporare.
3.Reperele privind managementul, logistica si planificarea aplicata pentru realizarea contractului:
În aceasta sectiune, ofertantul va trebui sa faca o prezentare detaliata privind aspectele organizationale
generale si specifice contractului, precum si planificarea activitatilor contractului in care sa se indice
toate etapele esentiale de realizare a activitatilor si strategia de alocare a resurselor umane, tehnice si
materiale. Totodata ofertantul are obligatia de a prezenta Histograma de personal.
4.Planul de lucru/ Programul de executia lucrarilor cuprinse in contract: Planul de lucru va fi
detaliat intr-un memoriu tehnic ce va cuprinde descrieri ce se vor axa pe activitatile de constructie
propriu-zisa si va include descrieri succinte ale tuturor operatiunilor componente, surprinzand
succesiunea exacta de desfasurare a activitatilor, precum si intervalele de timp in care ofertantul propune
sa fie efectuate lucrarile de executie. De asemenea, memoriu tehnic va cuprinde si:
a) Ofertantul va include in memoriul tehnic o lista cu principalele materiale de constructii ce urmeaza a
fi puse in opera (reprezentând furnizorii, distantele si rutele de transport, mijloacele de transport folosite
pentru efectuarea transporturilor de la locul de livrare la santier).
b) Structura echipei propuse pentru managementul contractului, cu prezentarea organigramei echipei și a
informațiilor relevante pentru personalul propus și documente suport pentru demonstrarea calificărilor
educaționale și profesionale, a abilităților, a experienței solicitate conform formular propunere tehnica.
Aceasta organigrama va include si o descriere amanuntita a rolurilor si responsabilitatilor personalului si
liniile de comunicare dintre membrii echipei, precum si tot personalul si
instalatiile/echipamentele/utilajele pe care ofertantul intentioneaza sa le utilizeze la realizarea lucrarilor.
c) Structura numerica si pe specialitati/meserii a echipei care va executa lucrarile
d) Abordarea pentru organizarea și gestionarea activităților în cadrul Contractului, în cazul unei asocierii
(dacă Ofertantul este o asociere)
e) Abordarea pentru managementul activității subcontractanților în cadrul activităților din Contract și
următoarele informații (în cazul în care Ofertantul va utiliza subcontractanți pentru anumite activități din
Contract)
identificarea lucrărilor realizate de subcontractanți
modalitatea în care se va asigura coordonarea activităților subcontractorilor
modalitatea de efectuare a plăților către subcontractanți în cadrul Contractului.
informații referitoare la opțiunea de plată directă în raport cu prevederile art. 218 și următoarele din
Legea 98/2016
f)Abordarea și metodologia propusă pentru gestionarea relației cu Autoritatea Contractantă, prin
raportare la informațiile furnizate și cerințele cuprinse în Caietul de Sarcini la Secțiunea Cerințe
specifice de managementul Contractului, respectiv:
Prezentarea metodelor și a planurilor de management utilizate pentru planificarea și monitorizarea
derulării activităților din Contract, pentru planificarea și monitorizarea costurilor în cadrul
Contractului, pentru planificarea și monitorizarea relațiilor cu factorii interesați identificați ca fiind
relevanți în cadrul Caietului de Sarcini;
Descrierea modului de realizare a comunicării cu Autoritatea Contractantă pe durata derulării
Contractului.
Prezentarea metodelor și a planurilor de management utilizate pentru planificarea și monitorizarea
derulării activităților din Contract, pentru planificarea și monitorizarea costurilor în cadrul
Contractului, pentru planificarea și monitorizarea relațiilor cu factorii interesați identificați ca fiind
relevanți în cadrul Caietului de Sarcini;
Descrierea modului de realizare a comunicării cu Autoritatea Contractantă pe durata derulării
Contractului.
g)Abordarea propusă pentru managementul riscurilor în cadrul Contractului, cu luarea în considerare a
cerințelor incluse în Caietul de Sarcini
Page 25 of 36
Riscurile identificate de Ofertant pe baza informațiilor incluse în Caietul de Sarcini
Măsurile propuse de către Ofertant ca parte a strategiei de risc (prevenirea/atenuarea/eliminarea riscurilor identificate)
Activitatea din graficul general de realizare a investiției publice (fizic și valoric) care include măsurile respective
[introduceți riscurile
identificate]
[descrieți măsurile propuse ca parte a
strategiei de risc]
[prezentați activitatea din graficul
general de realizare a investiției
publice (fizic și valoric) unde este
reflectată măsura propusă]
h) Resursele tehnice (utilaje/echipamente) ce vor fi disponibilizate pentru executia lucrarilor precizanduse
principalele caracteristici ale acestora.
j) Graficul general de realizare a investiției publice (fizic și procentual) propus trebuie să conțină
resursele planificate pentru realizarea activităților și trebuie:
a. să aibă corespondent în informațiile incluse în Caietul de Sarcini, atât la nivelul pieselor scrise cât și
la nivelul pieselor desenate
b. să demonstreze:
înțelegerea cerințelor Caietului de Sarcini;
abilitatea de a transpune informațiile din piesele scrise și piesele desenate într-un Grafic general de
realizare a investiției publice (fizic și valoric) fezabil, de așa manieră încât să se asigure finalizarea
lucrărilor în termenul specificat în Caietul de Sarcini;
c. să utilizeze o scală de planificare a duratei/duratelor activității/activităților (calendar lunar/
săptămânal/);
d. să permită corelarea informațiilor incluse în graficul general de realizare a investiției publice (fizic și
valoric) cu informațiile din Propunerea Financiară (fluxul de numerar, pentru aceeași unitate de
planificare)
k)Graficul fizic de prestare a serviciilor si execuție a lucrărilor centralizat pe întreaga investiție. Acesta
va fi elaborat pe luni, cu cuprinderea/ evidențierea tuturor activităților de proiectare si execuție iar pentru
execuție graficul se va întocmi cu cuprinderea tuturor obiectelor și categoriilor de lucrări care sunt
descrise in SF.
Graficul fizic va fi anexa la contractul de lucrari.
Durata maxima de finalizare a serviciilor de întocmire Documentație tehnica pentru obținerea
autorizației de construire, Documentații pentru obținerea avizelor si autorizațiilor prevăzute in
Certificatul de urbanism si Proiect tehnic, este de maxim 1 luna de la data ordinului de începere a
execuției contractului iar durata maxima pentru execuție a lucrărilor este de 3 luni de la emiterea
ordinului de începere a lucrărilor de către autoritatea contractanta, rezultând o durata maxima a
contractului de 4 luni.
De asemenea se va prezenta Graficul fizic de execuție a lucrărilor, separat pentru fiecare obiect in parte.
Acesta va fi elaborat pe săptămâni, cu cuprinderea in cadrul fiecărui obiect a categoriilor de lucrări , a
principalelor lucrări aferente fiecărei categorii de lucrări, respectiv cu cuprinderea principalelor cantități
de resurse necesare (materiale, umane, utilaje, de transport); In grafic vor fi prezentate obiectele si
devizele pe obiect .
Ofertantul va include, de asemenea, planuri si diagrame care sa surprindă viziunea sa privind etapele de
derulare ale lucrărilor (fazele determinante).
l)Se vor prezenta normele de lucru (în cazul utilajelor - numărul de ore de funcţionare/zi pentru
îndeplinirea activităţilor, în cazul autovehiculelor de transport capacitatea maximă de transport zilnică).
5. Descrierea măsurilor aplicate în execuția lucrărilor pentru asigurarea îndeplinirii obligațiilor
din domeniul mediului, astfel cum sunt acestea stabilite prin Documentația de Atribuire în baza
prevederilor art. 51 din Legea 98/2016, avându-se în vedere cerințele prevăzute în Caietul de Sarcini
[Nu includeți aici proceduri generice din manualul de management al mediului existent la nivel de
operator economic, ci precizați concret cum se asigură conformitatea cu prevederile legale care
Page 26 of 36
reglementează metodologia utilizată pentru execuția lucrărilor, sau alte aspecte precum regimul
deșeurilor în contextul descris în Caietul de Sarcini.]
[Măsurile aplicate și descrise trebuie să includă și activitatea subcontractanților, acolo unde este
aplicabil.]
6.Planul de management al calității în cadrul Contractului
[În acest capitol, Ofertantul trebuie să prezinte informații despre modalitatea în care acesta asigură
nivelul de calitate corespunzător cerințelor fundamentale ale construcțiilor prin prezentarea sistemului
de management al calității conceput pentru realizarea lucrărilor în cadrul acestui contract]
Ofertantul trebuie să prezinte modalitatea în care intenționează să controleze calitatea în toate stadiile
punerii în operă a documentației (și nu doar prin raportare la fazele determinante) și să prezinte
modalitatea în care asigură monitorizarea și trasabilitatea înregistrărilor privind calitatea]
Planul de Asigurare a Calitatii pentru executarea lucrarilor, ce trebuie sa cuprinda cel putin:
- Prezentarea generala a lucrarii;
- Descrierea sistemului calitatii, inclusiv lista procedurilor aferente sistemului calitatii (P.S.) aplicat la
lucrarile/tehnologia prevazute în Caietul de sarcini/propusa;
- Procedurile tehnice de executie ale principalelor categorii de lucrari (obiecte) privind realizarea
obiectivului.
- Plan control, calitate, verificari si incercari pentru lucrarile ce vor fi executate aferente obiectivul de
investitie.
NU se accepta proceduri tehnice de executie, respectiv PCCVI la modul general, acestea trebuie sa
fie aplicate la lucrarea ce face obiectul prezentei proceduri. Prezentarea procedurilor tehnice de
executie respectiv PCCVI la modul general va atrage neconformitatea propunerii tehnice.
7.Planul cu masurile privind protectia mediului însotit de documente relevante pentru sustinerea
masurilor propuse vizand masurile pentru combaterea zgomotelor, vibratiilor, prafului si
managementul deseurilor.
8.Planul privind masurile de supraveghere a lucrarilor în perioada garantie acordata, cu
precizarea modalitatilor, termenului de interventie si a duratelor de remediere a potentialelor defectiuni
datorate viciilor de executie, a resurselor financiare, materiale, mecanice si de personal alocate pentru
punerea în aplicare a planului.
9. Angajamentul ofertantului de a nu subcontracta lucrari ulterior emiterii ordinului de incepere a
lucrarilor fara acceptul autoritatii contractante, catre operatori economici care nu au fost nominalizati ca
fiind subcontractanti de specialitate in cadrul ofertei.
10. Planul privind normele de siguranta si protectie a muncii (PSPM) Ofertantul va prezenta Planul
privind normele de siguranta si protectie a muncii implementat la nivelul organizatiei, cu referire la
politica acestuia privind securitatea si sanatatea muncii, masurile privind protectia colectiva, primul
ajutor, etc., însotit de declaratia pe proprie raspundere din care sa rezulte faptul ca la elaborarea ofertei,
ofertantul a tinut cont de obligatiile referitoare la conditiile privind sanatatea si securitatea muncii,
obligatiile în domeniul mediului, social si al relatiilor de munca, stabilite prin legislatia adoptata la
nivelul Uniunii Europene, legislatia nationala, prin acorduri colective sau prin tratatele si acordurile
internationale în aceste domenii, si ca va respecta aceste conditii pe parcursul îndeplinirii contractului.
Informatii detaliate privind reglementarile care sunt în vigoare la nivel national si care se refera la
conditiile privind sanatatea si securitatea muncii, se pot obtine de la Inspectia Muncii (sau de pe siteul
http://www.inspectmun.ro/Legislatie/legislatie.html)
Informatii privind reglementarile care sunt in vigoare la nivel national si se refera la conditiile de mediu,
se pot obtine de la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului sau de pe site-ul:
http://www.anpm.ro/web/guest/legislatie.
Page 27 of 36
11.Prezentarea modalității de asigurare a accesului la specialiștii necesari și obligatorii în vederea
verificării nivelului de calitate corespunzător cerinţelor fundamentale aplicabile lucrărilor cuprinse în
obiectul contractului, în conformitate cu prevederile Legii 10/1995 și a altor legi incidente: Ordin ANRE
45/2016.
12. Se vor prezenta normele şi normativele tehnice utilizate pentru realizarea fiecărei sarcini, cu
indicarea secţiunii la care sunt utilizate.
13. Ofertantul va prezenta informații minime referitoare la organizarea de proiect pe care o propune.
Ofertantul va prezenta o organigramă cuprinzătoare care să identifice în mod clar tot personalul și
echipamentele pe care acesta intenționează să le utilizeze la realizarea lucrărilor. Organigrama va
include și o descriere a rolurilor și responsabilităților personalului și liniile de comunicare dintre
membrii echipei.
14.Listele cu cantitățile de lucrări, fișele tehnice și formularele completate conform caietului de
sarcini, inclusiv pentru organizarea de șantier.
15. Extrasele de resurse materiale, manoperă, utilaj și transport (Formular C6, C7, C8 si C9);
16. Declarație privind termenul de garanție pentru lucrările executate.
NOTA: Normele de lucru fizice vor fi stabilite în corelare cu alocarea orelor din indicatoarele de deviz; -
Capacităţile de transport trebuie să se regăsească în cantităţile de materiale necesare, corelate cu graficul
de execuţie ale activităţilor fiecărei lucrări în parte.
Se va prezenta o alocare adecvată de resurse umane necesare realizării contractului, corelată cu graficul
de realizare pe etape şi subetape şi cu propunerea financiară, cu respectarea cerinţelor caietului de
sarcini. Ofertantul trebuie să facă dovada că dispune de personalul necesar (inclusiv personalul calificat
şi necalificat), aşa cum rezultă din propunerea financiară - Formularul C7 - Lista consumurilor cu mâna
de lucru, corelată cu graficul de realizare.
In situatia in care, in scopul verificarii conformitatii Propunerii Tehnice cu cerintele caietului de sarcini,
Autoritatea Contractanta solicita clarificari/completari, atât solicitarea cat si raspunsul ofertantului se
transmit in SICAP in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat
calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.
Nota : Oferta nu va fi considerata neconforma in masura in care modificarile operate de ofertant in
legatura cu propunerea sa tehnica se încadreaza in una din categoriile de mai jos:
a)pot fi încadrate in categoria viciilor de forma; sau
b)reprezinta corectari ale unor abateri tehnice minore, iar o eventuala modificare a pretului total al
ofertei, indusa de aceste corectari, nu ar fi condus la modificarea clasamentului ofertantilor participanti
la procedura de atribuire.
Sunt considerate abateri tehnice minore acele omisiuni/ abateri din Propunerea Tehnica care pot fi
completate/ corectate intr-un mod care nu conduce la depunerea unei noi oferte.
O modificare a Propunerii Tehnice nu poate fi considerata o abatere tehnica minora a ofertei initiale in
urmatoarele situatii:
a)cuantificarea teoretica in valoare monetara a respectivei abateri/omisiuni depaseste 1% din pretul total
al ofertei;
b)cuantificarea teoretica in valoare monetara a respectivei abateri/omisiuni conduce la eludarea aplicarii
acelor prevederi ale legii care instituie obligatii ale autoritatii contractante in raport cu anumite praguri
valorice;
c)in urma corectarii respectivei abateri/omisiuni, se constata ca s-ar schimba clasamentul ofertantilor;
d)modificarea ar presupune o diminuare calitativa in comparatie cu oferta initiala;
Page 28 of 36
e)modificarea vizeaza o parte din oferta pentru care documentatia de atribuire a exclus in mod clar
posibilitatea ca ofertantii sa se abata de la cerintele exacte ale respectivei documentatii, iar oferta initiala
nu a fost in conformitate cu aceste cerinte.
Viciile de forma reprezinta acele erori sau omisiuni din cadrul unui document a caror corectare/
completare este sustinuta in mod neechivoc de sensul si de continutul altor informatii existente initial in
alte documente prezentate de ofertant sau a caror corectare/ completare are rol de clarificare sau de
confirmare, nefiind susceptibile de a produce un avantaj incorect in raport cu ceilalti participanti la
procedura de atribuire.
Se recomanda vizitarea amplasamentelor pentru întocmirea fara erori ofertelor.
Notă: La stabilirea numărului de personal se va lua în considerare ziua de muncă de 8 ore pentru o
persoană, cinci zile/săptămână. Orice modificare a acestor cerinţe trebuie să se regăseasă în graficul fizic
şi valoric şi justificată în totalul cheltuielilor cu manopera.”
Informații detaliate privind reglementarile care sunt în vigoare la nivel național și se referă la condițiile
de muncă și protecția muncii, securității și sănătății în muncă, se pot obține de la Inspecția Muncii sau
de pe site-ul: http://www.inspectmun.ro/legislatie/legislatie.html. În cazul unei asocieri, această
declarație va fi prezentată în numele asocierii de către asociatul desemnat lider.
Informații privind reglementarile care sunt în vigoare la nivel național și se referă la condițiile de mediu,
se pot obține de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului sau de pe site-ul:
http://www.anpm.ro/web/guest/legislatie.
Reguli obligatorii:
1. Toate informatiile solicitate prin Caietul de Sarcini sunt obligatoriu a fi prezentate in propunerea tehnica
incarcata in SICAP, particularizate pentru obiectivul procedurii, sub sanctiunea excluderii. Corectarea in urma
solicitarilor de clarificari a unor informatii, este permisa doar in masura in care acele informatii sunt inscrise in
mod corect in alta parte din oferta.
2. Solicitarile de clarificari vor viza doar confirmarea si corectarea unor documente sau informatii prezentate in
oferta si nu completarea/prezentarea celor care lipsesc din oferta. Ofertele incomplete vor fi respinse.
3. Modificarile aduse in urma solicitanlor de clarificari asupra elementelor propunerli tehnice care se refera la
calitate si la durata de realizare a (sub) activitatilor aferente servicillor de proiectare sau la durata de executie
totala ofertata, nu vor fi considerate abateri tehnice minore.
4. Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita orice clarificare pe care o considera necesara, in stricta
legatura cu propunerea tehnica, cu documentele sau cu informatiile cuprinse in aceasta.
5. Ofertantul nu se poate prevala de declaratii privind respectarea cerintelor Caietului de Sarcini.
6. Ofertantul este deplin responsabil pentru continutul si lizibilitatea tuturor documentelor incarcate in SICAP in
oferta sau prin clarificari. In cazul in care un document este partial lizibil, dar se poate distinge tipul
documentului, clarificarile vor fi acceptate doar in masura in care se incadreaza in regula 1 privind corecturile
iar ofertantul demonstreaza ca oferta depusa avea inscrisa informatia necesara, In cazul in care documentul
este ilizibil in totalitate sau nu se poate citi, va fi considerat document care lipseste si se va aplica regula 2.
7. In cazul in care exista documente intocinite de ofertant dar care prin scanare devin greu lizibile datorita
formatului sau a scrisului marunt, ofertantul va incarca documentul original exportat in .pdf.
8. Documentele vor fi prezentate doar in formatele .doc(x), .xls(x) sau .pdf.
9. Erorile de proiectare care au implicatii financiare sunt in sarcina ofertantului.
Recomandari:
1. Pentru o evaluare facila a ofertelor, ofertantul va incarca in SICAP dear documentele si informatiile strict
necesare conform cerintelor Caietului de Sarcini.
2. Nu este necesar ca ofertantul sa prezinte elemente copiate din documentatia tehnica sau documente
nerelevante prin prisma documentatiei de atribuire.
Nerespectarea solutiilor/specificatillor tehnice constituie motiv de respingere a ofertei.
Page 29 of 36
Nu este permisa completarea ulterioara a propunerii tehnice, neprezentarea propuneri i tehnice
in conformitate cu cerintele din documentatia de atribuire va conduce la descalificarea
ofertantului conform art. 137 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016. Lipsa oricarei descrieri de mai sus
are ca efect respingerea ofertei ca neconforma. Solicitarile de clarificari vor viza doar
completarea unor documente depuse in oferta si nu prezentarea documentelor care
lipsesc din oferta, respectiv vor fi completari formale sau de confirmare.
0729.125.392
contact@dosarlicitatii.ro
luni - vineri: 09.00 - 18.00
sâmbătă - duminică: închis
Str. Sebastian 325, sector 5, Bucuresti, România