1) Prezentarea modului de realizare a lucrărilor prin care ofertantul va demonstra că va executa toate lucrările prevăzute în documentaţia de atribuire cu respectarea tuturor prevederilor caietului de sarcini;
Prezentarea modului de realizare a lucrărilor va conţine in mod obligatoriu:
1.1)Scurta descriere a metodologie de execuţie aferenta fiecărei activitatati necesare realizării obiectivului, cu aplicabilitate specifica activitatii respective, nu se accepta proceduri generale de execuţie, ofertantul trebuie sa prezinte procedurile tehnice de execuţie particularizate cu proiectul tehnic împreuna cu metodologia de execuţie particularizata de asemenea.
Pentru descrierea completa a procedurilor succesive tehnice de execuţie specifice, se vor avea in vedere prevederile LEGII NR. 10/1995 -privind calitatea in construcţii , HGR 766 - Regulamentele privind calitatea in construcţii, Catalogul Standardelor Romane - ASRO si Normativele in vigoare aferente procedurilor descrise si celelalte prevederi legale menţionate in Proiectul Tehnic.
Procedurile tehnice de execuţie vor conţine abordarea ofertantului referitoare la etapele de lucru prevăzute in Caietele de Sarcini ale proiectului.(Modul de lucru al ofertantului cu respectarea verificărilor si etapelor tehnologice de execuţie (in conformitate cu etapele din CS din proiect) prevăzute in caietele de sarcini de execuţie).
In cazul in care ofertanţii vor prezenta proceduri generale de execuţie sau descrieri generale de lucrări, care nu fac referire directa la modul de realizare al activitatilor cu referire directa la prezentul obiect de investiţie, oferta va fi declarata neconforma.
Se va prezenta de asemenea descrierea sistemului calităţii aplicat (particularizat) la lucrarea respectivă, inclusiv listele cuprinzând procedurile aferente sistemului calitatii in conformitate cu cerinţele din PT. Descrierea completa a sistemului calitatii aplicat la lucrare si a listelor cuprinzând procedurile aferente sistemului calitatii prevederile legale in materie: LEGEA NR. 10/1995 -privind calitatea in construcţii, HGR 766 - Regulamentele privind calitatea in construcţii si celelalte prevederi legale menţionate in PT.De asemenea se va include si planul de control al calitatii, verificări si incercari (PCCVI)
Planul de control al calitatii, verificării si încercării va avea următoarele coloane:
-Nr crt
-Activitatea /Caracteristica de controlat
-Standardul, procedura sau instrucţiunea care impune verificarea/incercarea
-Frecventa controalelor, verificărilor sau incercarilor
-Cine controlează /Răspunde
-Modalitate de verificare/ tolerante
-Document întocmit
-Cod formular
Nu se accepta sistemul calitatii întocmit la general. In cazul in care ofertanţii vor prezenta sistemul calitatii întocmit la general , fara legătură cu obiectul contractului, oferta va fi declarata neconforma.
1.2) Resursele alocate realizării fiecărei activitati (respectiv, echipe specializate de muncitori cu identificarea numărului acestora, tipul de utilaje folosite si numărul acestora pentru fiecare activitate in parte)
Propunerea tehnica va conţine o descriere detaliata privind personalul implicat in realizarea contractului, cu nominalizarea acestuia, descrierea atribuţiilor si a termenului de execuţie.
1.3 resurse (personal şi instalaţii/echipamente s Modul de alocare a resurselor pe activitati
Ofertanţii vor prezenta ORGANIGRAMA de execuţie completa de lucru, care sa conţină: personalul tehnic de execuţie, personalul calificat de execuţie, echipamente, utilaje de lucru si mijoacele de transport propuse pentru realizarea obiectivului. Ofertele care nu vor conţine in cadrul Propunerii Tehnice organigrama de execuţie sau vor conţine in cadrul Propunerii Tehnice organigrame de execuţie incomplete vor fi declarate oferte neconforme.
Descrierea rolurilor si responsabilităţilor personalului tehnic de execuţie. Ofertele ce nu vor conţine in cadrul Propunerii Tehnice descrierea rolurilor si responsabilităţilor personalului tehnic de execuţie vor fi declarate neconforme. s In cazul in care ofertantul este o asociere, va fi prezentata abordarea pentru organizarea activitatii in cadrul asocierii cu referire la modul de realizare al obiectivului. Se va prezenta modul in care se va realiza fiecare activitate de către membrii asocierii, se va prezenta tipul si numărul echipamentelor/utilajelor de lucru asigurat de fiecare membru al asocierii pentru fiecare activitate, se va prezenta numărul si tipul personalului calificat de execuţie asigurat de fiecare membru al asocierii pentru fiecare activitate, se va prezenta numărul si tipul personalului tehnic de execuţie asigurat de fiecare membru al asocierii pentru realizarea obiectivului. In cazul in care ofertantul nu este o asociere abordarea pentru organizarea activitatii in cadrul asocierii nu va fi prezentata in cadrul propunerii tehnice.
Ofertele depuse de asocierii, care nu prezintă toate documentele solicitate la cap 1.3 -Resurse- , sau care nu vor conţine in cadrul Propunerii Tehnice abordarea pentru organizarea activitatii in cadrul asocierii sau vor conţine in cadrul Propunerii Tehnice abordării pentru organizarea activitatii in cadrul asocierii incomplete vor fi declarate oferte neconforme.
Se va prezenta de asemenea modalitatea de asigurare a accesului la specialiştii necesari şi obligatorii în vederea verificării nivelului de calitate corespunzător cerinţelor fundamentale aplicabile lucrărilor cuprinse în obiectul contractului, în conformitate cu prevederile Legii 10/1995 şi a altor legi incidente.
Ofertele ce nu vor respecta listele de cantitati prezentate in cadrul documentaţiei de atribuire si completate/corectate prin eventualele răspunsuri la solicitările de clarificări vor fi declarate neconforme.
2) Ofertanţii vor prezenta Graficul general de realizare a investiţiei , din care să rezulte încadrarea în durata contractului de achiziţie publică
De asemenea se va prezenta programul de execuţie (diagrama Gantt) pe luni calendaristice, la nivel de categorie de lucrări (deviz), care să ilustreze succesiunea tehnologică de realizare a lucrărilor, ordinea şi derularea în timp a activităţilor pe care ofertantul propune să le îndeplinească pentru realizarea lucrărilor, în special:
s lucrările permanente şi temporare ce urmează să fie executate, s activităţile de interfaţare cu lucrările existente şi operarea acestora, după caz s secvenţierea, derularea în timp şi durata testelor, cu evidenţierea clară a activităţilor incluse în procesele de asigurare, respectiv de control al calităţii, conform legislaţiei specifice corespunzătoare obiectului contractului;
S denumirea activităţilor şi subactivităţilor aferente, durata acestora, cu evidenţierea punctelor cheie (jaloanele) în execuţia contractului;
S drumul critic clar identificat în planificarea activităţilor. Exemplificarea drumului critic, in cadrul unui grafic tip Gantt in care se va exemplifica activitatile critice respectiv activitatile noncritice. Ofertantul va prezenta o descriere a soluţiilor ce ureaza sa le utilizeze in cazul activitatilor critice. Ofertele ce nu prezintă diagrama drumului critic sau care nu exemplifica activitatile critice sau noncritice sau cele care nu prezintă soluţii privind activitatile critice identificate vor fi declarate neconforme.
S Incarnarea pe resurse/ echipamente
Ofertanţii vor prezenta modelul de contract de lucrări in forma propusa de autoritatea contractanta, insusit, prin semnătură. Ofertantul are dreptul de a propune amendamente la clauzele specifice. Potrivit art. 137 alin. (3), lit.b) din HG nr. 395/2016 oferta este considerata neconforma daca conţine propuneri de modificare a clauzelor contractuale pe care le-a stabilit autoritatea contractanta în cadrul documentaţiei de atribuire, care sunt în mod evident dezavantajoase pentru aceasta din urma, iar ofertantul, deşi a fost informat cu privire la respectiva situaţie, nu accepta renunţarea la clauzele respective. Totodată, potrivit prevederilor legale in vigoare, orice operator economic are dreptul de a solicita clarificări cu privire la conţinutul documentaţiei de atribuire si implicit si cu privire la clauzele contractuale obligatorii (ce sunt parte a documentaţiei de atribuire). Astfel, daca un operator economic considera ca anumite clauze ii sunt defavorabile, va solicita autoritatii contractante clarificări, inclusiv modificarea lor, astfel incat daca aceste clauze vor fi amendate/modificate ele sa fie aduse la cunoştinţa tuturor operatorilor economici interesaţi, inainte de data limita de depunere a ofertelor.
Planificarea vizitei se va face la tel: 0251449234, fax: 0251449397, e-mail. almai@cidoli.ro.
Potenţialii ofertanţi care intenţionează să viziteze amplasamentul, trebuie să transmită cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru vizita amplasamentului, o scrisoare prin care îşi anunţă intenţia de a participa la vizită.
Participanţii la vizita amplasamentelor îsi vor asigura mijloacele de transport în vederea efectuării vizitei
Lipsa oricărei descrieri de mai sus sau descrierea incompletă are ca efect respingerea ofertei ca neconformă.
Ofertantul (ofertant unic, asociaţi, subcontractanti) vor prezenta o declaraţie pe proprie răspundere din care sa reiasa ca se vor respecta condiţiile de mediu, sociale si cu privire la relaţiile de munca pe toata durata de îndeplinire a contractului de lucrări (formularul nr. 5). Informaţii detaliate privind reglementările care sunt in vigoare la nivel naţional si se refera la condiţiile de munca si protecţia muncii, securităţii si sanatatii in munca, se pot obţine de la Inspecţia Muncii sau pe site-ul http://www.inspectmun.ro/legislatie/legislatie.html.
Informaţii privind reglementările care sunt in vigoare la nivel naţional si se refera la condiţiile de mediu, se pot obţine de la Agenţia Naţionala pentru Protecţia Mediului sau de pe site-ul: http://www.anpm.ro/web/guest/legislatie.
La realizarea lucrărilor, se vor utiliza numai materiale agrementate, conform reglementărilor naţionale în vigoare, precum şi a legislaţiei şi standardelor naţionale, armonizate cu legislaţia U.E. Aceste materiale vor fi în concordanţă cu prevederile H.G. 766/1997 cu modificările şi completările ulterioare, H.G. nr. 622/2004 şi a Legii nr. 10/1995 privind obligativitatea utilizării de materiale agrementate în execuţia lucrărilor şi calităţii în construcţii. Cerinţele din caietele de sarcini de execuţie sunt cerinţe minimale.
Ofertantul are obligaţia de a folosi personal specializat si autorizat pentru execuţia lucrărilor in conformitate cu prevederile legale.
Ofertantul are obligaţia incheierii unei poliţe de asigurări pentru lucrările executate pentru toate riscurile in care va asigura lucrările.Poliţa va fi cesionata in favoarea Autorităţii Contractante si va transmite la solicitarea acesteia dovada incheierii poliţei de asigurare.
Ofertantul are obligaţia de a asigura panourile de identificare a investiţiei in conformitate cu manualul de identitate vizuala.
0729.125.392
contact@dosarlicitatii.ro
luni - vineri: 09.00 - 18.00
sâmbătă - duminică: închis
Str. Sebastian 325, sector 5, Bucuresti, România